LEVERANSVILLKOR
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.
Utlämningsställe
Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order
Leveranstid
Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Vid slut i lager kan produkt finnas hemma hos oss inom 5 dagar alternativt hos leverantör. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
Dröjsmål i leverans
Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Brandts Hästskor AB tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.
Transport
All transport sker med hjälp av Schenker.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Schenker. Transportföretagets telefonnummer är 08-58510400
BETALNINGSVILLKOR
Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Svea. Genom att beställa varor på Brandts Hästaskor AB accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på Svea
Vid beställning hos kundtjänst betalar du mot postförskott eller genom förskottsbetalning till vårt bankgiro. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.
Rea/Erbjudanden
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Brandts Hästskor AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.
EJ uthämtat paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 500 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 62 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter
Priser
Alla priser på Brandts Hästskor AB är angivna i SEK. På din beställning tillkommer en leverans och serviceavgift på alla beställningar under belopp 6250kr.
Kortbetalning – Smidigt och säkert
Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.
Efter att ni i kassan valt att betala ert köp via kortbetalning förflyttas ni vidare till ett betalfönster som guidar er genom köpet. Vi accepterar köp med Visa och Mastercard.
För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på hastskor.se online samarbetar vi med Svea Ekonomi för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. SVEA Ekonomi garantera snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i SVEA Ekonomi lösningar. Svea Ekonomi AB (publ) är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Svea Ekonomi och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Svea Ekonomi AB (publ). Observera att du måste ha målsmans tillstånd för att handla på Svea Ekonomi AB (publ) om du är under 18 år!
Delbetalning Svea Ekonomi AB (publ)
Väljer du faktura får du hem fakturan tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.
Genom Butikens samarbete med Svea Ekonomi AB (publ) kan du teckna ett
kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp.
Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som
passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan
förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i
kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på
kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare
information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 %
ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
Svea Ekonomi AB (publ) Företagsfaktura - betala om 30 dagar
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
BYTES OCH RETURRÄTT
Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte utgående artiklar (Utförsäljning). Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Brandts Hästskor AB. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!
Brandts Hästskor AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via hastskor.se Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.
Ångerfrist och meddelande
Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Brandts Hästskor AB eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, Tfn-08-582 404 40
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
Återbetalning
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.
Reservationer
Brandts Hästskor AB reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Brandts Hästskor AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.
Force Majeure
Brandts Hästskor AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Vid eventuell tvist kommer Brandts Hästskor AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationerl
FÖRETAGSUPPGIFTER
Brandts Hästskor AB, Domkraftsvägen 1, 197 40 Bro
Telefon: 08-582 404 40
e-post: info@hastskor.se
Vårt organisationsnummer är 556736-8633.
Vår kundtjänst är öppen måndag - torsdag mellan kl 09.00-11.00.